Sunday, January 23, 2011

Kesempatan dalam kesempitan...

Catatan hujung minggu.............

kekangan masa makin bertalu-talu...wpn kdg2 aku rasa masa aku banyak terhabis di facebook...hahaha
tapi sebenarnya tu menyelam sambil minum air...alang2 ngah buat keje facebook lar sebentar..hihi
minggu ni di isikan dengan kuliah pada siang hari dan latihan 'the crescendo' pada waktu malam.....enjoy...waktu petang aku habiskan masa menyiapkan kerja2 yg tertangguh sebelum ini seperti ISL dll....
minggu juga minggu aku menyiapkan paperwork utk Program Jelajah The Crescendo...impian aku biarlah kami mampu sampai ke sesuatu tempat & memperlihatkan 7 elemen muzik dalam muzik perkusi yang dipersembahkan selain hadiah kepada penat lelah selama 7 bulan bersama The Crescendo... 
menyiapkan Draft paperwork untuk penubuhan prasekolah bagi subjek major aku prasekolah (PRA3110)....

hujung minggu aku diserikan dengan kursus pengacaraan majlis dan protokol di PLGDP Temerloh pada 21 hinga 22 Januari 2011...kiranya hari jumaat tu aku x pergi kelas lar sbb pagi jam 8 bertolak ke sana....best gilerr pi sana....jauh sikit drpd suasana di afzan...bukan xsuka....kat sana kelengkapan (apartment) memang terbaik...dalam apartment tu ada 3 bilik 1 bilik seorang 2 lagi bilik utk 2 org...2 toilet, dapur ada freeze, ada hitter, gelas, sudu, pinggan dsbgnya...dan yg paling penting ada tv....hahaha
seronok3x....duduk ngan senior aiza & zati serta 1 batch ummu & solehah....banyak benda kami kupaskan bersama2 bila waktu rehat & lepak depan tv hingga terbabas lambat mandi & turun makan & terus utk solat...heheheh..........pendek kata semuanya okey! ilmu pengetahuan tentang pengacaraan majlis & protokol pun terbaik yg disampaikan oleh Encik Halif, Encik Wahab, Encik Mohd Nor & Encik RAsdi.....dan yg baling best En Roselan (timbalan pengarah IPGKTAA) sempat memberi kami pembentangkan slide seperti kata2 motivasi...(utk post seterusnya akan diupdatekan)............

balik drp PLGD kami singgah di rumah Syafiq YDP kami.....sedih & hiba...terasa sedih & hanya ALLAH sahaja yg tahu....terfikir di fikiran aku pada masa tu 'sekejap je kalau ALLAH nak tarik kenikmatan hidup kita ni'..........Syafiq...daripada seorang guru pelatih yg disegani krn kewibawaannya & pembawakan watak yg baik & Islamik itu....seorang yg sopan & lembut tutur katanya....satu saat pada bulan 9 yang lalu terkena jangkitan kuman sehingga ke otak...menyebabkan kini terlantar tidak berdaya di rumahnya.....sayu rasa hati....ALLAH itu maha berkuasa, maha mengetahui....mungkin itu utk menghindari dirinya drpd segala perkara yg negatif & keburukan serta kejahilan dunia....mungkin ujian utk ibu bapanya.....sedangkan kita yg masih tegap berdiri, lebat berbicara semakin alpa dimakan waktu dinodai dengan nafsu duniawi....ALLAH!!Maha suci-MU! Sekarang keluarganya sedang memperjuangkanuntuk mendapatkan katil utk dia yg berharga rm10k....moga ALLAH meringankan beban yg ditanggung....Moga ALLAH memberi kesempatan untuk Syafiq bangkit kembali utk mencapai cita-citanya utk bergelar guru itu....amin....

sampai di AFzan aku xde lain dah fikir selain paperwork program jelajah the crescendo & draft paperwork penubuhan prasekolah.....nak kena siapkan semua malam ni...sikit je lagi...usaha itu tangga kejayaa....chayuk3x...=)

No comments: