Friday, April 15, 2011

ITULAH PENGALAMAN....

Hari ini hari terakhir aku menjalani praktikum di SK Tanjung Besar (SKTB). Selama 4 minggu di SKTB, mencatat memori yang terindah....banyak pengalaman baru aku perolehi....dari hal pengurusan sekolah, murid, hal ehwal pengurusan prasekolah, menulis jurnal, menyiapkan portfolio, penulisan RPS sehingga ke penulisan objektif semuanya mencatatkan kenangan yang manis. SKTB....sekolah kurang murid...guru besar yg best, guru2 yg best, guru pembimbing yg tersangat best, pensyarah pembimbing yg memahami & best, my mpp yg supportive dan best....housemate yg supportive dlm kritikan....semualah....aku pasti akan rindukan suasana sperti itu & seakan tidak sabar menempuh alam baru di sekolah.....alhamdulilah praktikum fasa 1 ini berjalan dengan lancar dan baik...menjadi terbaik memerlukan usaha yg jitu...kritikan & kegagalan menjadi pemangkin kepada sebuah kejayaan! syukur pada ILAHI, di atas limpah kurnia-NYA...insya ALLAH, mencuba untuk menjadi yg terbaik di kalangan yg terbaik mejadi impian setiap insan termasuklah aku...dalam usaha mengapai semua itu, sekali gagal tidak bermaksud kita gagal buat selamanya....pasti ada jalan untuk menuju ke gerbang kejayaan....insya-ALLAH....


TERIMA KASIH WARGA SKTB!! SEMUANYA DALAM KENANGAN.....=)))

Bersama anak murid Prasekolah Tok Gajah
Praktikum Fasa 1
Sk Tanjung Besar
21 Mac - 15 April 2011




>>> malam ni didera untuk menjalani kursus KOAM...esok pagi exam KOAM....ZERO dalam kepala ni pasal KOAM....stay up lah aku malam ni....huwaaaa
>>> episod menyiapkan assignments PRA3110 dan PRM3103 bermula....chayuk3x

No comments: