Thursday, January 3, 2013

3.1.13 #Surprise!!


Hari ni bermula episod sebagai guru ganti di SK Padang Hiliran... Seronok.. best sangat dapat kembali ke sekolah... Tapi....sedihnya subjek yg aku dapat tu buat aku termenung sendiri... Jadi guru ganti kepada PAI J-Qaf... Ajar PAI, jawi, al-Quran & Iqra'. Buat orang macam aku ni rasa gusar ditambah lagi kena tulis buku rekod mengajar dalam jawi.. out of my basic.. aku study amik opsyen lain tiba-tiba rezeki dapat jadi guru ganti PAI J-Qaf... serius tak terlintas langsung di akal fikiran. Selama aku berada di sekolah tadi, banyak aku berfikir.. Call Jie, Tikah untuk tanya pendapat & beritahu rasa hati... serius aku tak nak! Aku rasa diri aku ni totally tak layak langsung. Memanglah boleh sikit2 tapi untuk diri sendiri okeh lar untuk budak2 susah lar sikit takut ajar ajaran sesat lak kan..hehe

Tapi ini bukanlah bermaksud aku buta jawi.. Aku boleh je baca & tulis jawi, cuma dah 8 tahun tinggal dan secara officially dah tinggal 11 tahun dah.. Tu yg buat aku ragu2 nak teruskan & hati ni berbelah bahagi..

Memang sokongan & kata2 moral amat diperlukan. Che Ti (Mak sdre yg cikgu kat sekolah tu) kabo cuba dulu.. Lagipun environment sekolah tu memang best & happening..susah sikit tapi boleh belajar. Akak2 J-Qaf tadi semua best2, ustaz pun... Kerani, GB, GPK, guru2 lain semua best... Erkk.. act aku pergi sekolah ni dah masuk kali ketiga.. Kali pertama masa PBS ngan Ain sem 4 kemudian buat assignment ngan Emma.. Sem 5 datang balik buat assignment ngan Chem.. GPK 1 dia pun aku dah biasa cuma GB aje bertukar...

Che Lah (Mak sdre) pun call beritahu patut mencuba...tak kenal maka tak cinta...

Mak aku kata, mula2 memang nampak kelam aje sebab lari daripada apa yg belajar nanti lama nampak lar cahayanya... Macam aku mula2 masuk Ipg dulu bukan atas dasar suka pun tapi okeh je akhirnya... *Tapi merungut jugak aku kadang2 hehe*

Ayah aku kata..peluang ni grab aje... Bila lagi nak cuba yg lain... Tak salah mencuba.. Parents aku boleh tolong ajarkan mana yg aku tak pandai.. Berlatih dulu ke sebelum mengajar.. Boleh lar perkemaskan skill menulis jawi kan kan kan hahahah

Hah.... Mak aku hadiah jam baru.. 8++ harga... senyum2 je lar.. Skg tunggu hadiah tablet daripada Ayah *Pandai2 aje aku ni* hahaha

Malam ni ingat nak bangun, nak buat solat sunat sikit esp solat istikharah.. Nak minta Allah nampak aku jalan yg terbaik & dipermudahkan urusan...

Oh ya..tadi lepak2 kat Pra jgk kejap2... wah bestnya... cOMel2 budak pra ni... Awesome giler... siap main kereta bersama2 lagi.. Siap boleh peluk kau...haha *alamak mesranya aku dengan mereka*

Ini mungkin hasil didikan & asuhan 5 tahun 5 bulan di bumi Afzan...

Comel Akil... *Cikgu dah admire kat awak* hahaha

Okeh...


Adios!
















cc **Ustazah rock** =p

2 comments:

Admin said...

all the best kakak !
you can do it :)

Iman ㋡™ said...

xtahu lagi ayu... nak teruskan ke tak..masih berfikir yg x habis2... nak hapuskan rasa -ve tu payah skit sbb rasa x layak lbh drp layak..hehe